شناسهٔ خبر: 84083 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

"تفاهم سیاسی" با "توافق سیاسی" فرقی ندارد

جوکار43 عضو کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تفاهم سیاسی با توافق سیاسی فرقی ندارد. با تفاهم سیاسی مسیر توافق به ۲ یا چند بخش تقسیم می‌شود و این خیانت به کشور بوده و منافع ملی را زیر سؤال می‌برد.

به گزارش نماینده، محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم، در واکنش به سخنان اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مبنی بر لزوم انجام تفاهم سیاسی برای ورود به جزئیات مذاکرات هسته‌ای، گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای توافق یک‌مرحله‌ای و رسیدن به یک توافق مشترک جامع و کامل است.

وی افزود: تفاهم سیاسی خواسته غربی‌هاست و با این کار می‌خواهند نقشه‌های خود را پیاده کنند. قطعاً اگر مروری بر تاریخ داشته باشیم می‌بینیم جایی که آمریکایی‌ها به‌دنبال توافق کلی و کاغذی بودند هیچ‌گاه وارد جزئیات نشده‌اند و به‌نوعی با حیله‌گری به خواسته‌های خود رسیدند، بنابراین همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب مقرر کردند توافق باید در یک مرحله صورت گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: لغو تحریم‌ها براساس همان توافق یک‌مرحله‌ای باید یکجا لغو شود؛ تفاهم سیاسی تضمینی برای حفظ منافع ملی ندارد و اساساً برای ما قابل قبول نیست و به هیچ عنوان راهگشا نبوده و خوب است مذاکره‌کنندگان ما نیز هوشیارانه عمل کنند.

جوکار گفت: تفاهم سیاسی با توافق سیاسی فرقی ندارد. با تفاهم سیاسی مسیر توافق به ۲ یا چند بخش تقسیم می‌شود و این خیانت به کشور بوده و منافع ملی را زیر سؤال می‌برد.

 

نظر شما